گفتگو با عبدالله عبدالوند پژوهشگر موفق شهرستان ازنا به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری ازناخبر فرصت را غنیمت شمرده و به منظور آشنایی با روش موفقیت و نظرات این پژوهشگر موفق مصاحبه ای را انجام دهد.

 لطفاً خودتان را معرفی کنید و درباره تحصیلاتان کمی توضیح بدهید ؟

عبدالله عبدالوند ، ۲۵ ساله ، دارای تحصیلات فوق لیسانس در رشته سیستم های قدرت مهندسی برق و مسئول مرکز رشد ازنا و استاد دانشگاه هستم .

در ارتباط با حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی خود برای خوانندگان ما توضیح دهید؟

در ابتدا باید از مشاور کاردان و یک کارشناس خبره در کنار تحصیلات و علاقه فردی به رشته مورد نظر استفاده کرد و برای به موفق رسیدن در کنار این موارد که عنوان شد استفاده کتب و مقاله هایی که کارشناسان معرفی می کنند نیز می تواند بسیار کار ساز باشد و باید فهمید که ابتدااز کجا باید کار مطالعاتی را شروع نمود و سپس از این طریق فرد می تواند نقطه اوج گرفتن خود را شناسایی کند و به موفقیت برسد.

از چه سالي در کار پژوهش وارد شده اید و مشغول فعاليت هستيد؟
در ابتدا سال تحصیلی مقطع کاردانی وسپس کارشناسی شروع به یاد گیری توسط اساتید دانشگاهیم که در دانشگاه با آنها آشنا شده بودم کردم و توانستم در رشته تحصیلیم را به صورت حرفه ای شروع به کسب تجربه کنم و با تمام گرایش های رشته برق آشنا گردیدم به صورتی که فهمیدم دنیای رشته برق بسیار پهناور است و می توان در این رشته تحصیلی موفق شد.

چه كتاب ها و مقالاتي از شما منتشر شده است؟
کتاب در زمینه شبکه عصبی و کنترل و سافت استارتر وکوره القایی در حال حاضراساتیدم در حال نوشتن و تکمیل کردن پایان نامه و پروژه تحصیلی و مقاله در زمینه شبکه عصبی (هوش مصنوعی) هستم و دلیل منتشر نشدن کتاب و مقاله هایم به خاطر تکمیل نشدن آزمایشگاه و کمبود منابع مالی بوده است .

به نظر شما چه مشكلاتي در امر پژوهش وجود دارد؟
ابتدا باید به توجه کم اساتید ومسئولین شهری به دانش آموزان در دوران دبیرستان اشاره کرد زیرا در دوران دبیرستان دانش آموز شروع به نمایش علاقه و استعداد خود می کند و موفقیت در زمینه فردی و تحصیلی را از خود بروز می دهد.


درباره ی زمینه فعالیت خود و در صورت داشتن گروه ، همکاران پژوهشی خود توضیح بفرمایید ؟

زمینه فعالیت من و همکارانم در رشته برق و پیشرفت در زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی و ساخت قطعه و سنسور است.

نقش تحصیلات عالی را در پژوهش چگونه ارزیابی می کنید  ؟و  آیا دانشجویان را به فعالیت در دوره کارشناسی تشویق می کنید ؟

نقش تحصیلات عالی در پژوهش در نگاه کلی یعنی قاطع شدن فرد نسبت به رشته و گرایش تحصیلی خود است و می توان فهمید که فرد در مسیر تحصیلیش بسیار موفق بوده و فعالیت دانشجو در دوره تحصیلی و تشویق کردن فرد به راه یافتن در مقاطع بسیار حائز اهمیت است.

واز نظر کلی باید گفت کارشناس شدن دانشجو یعنی اینکه شخص در رشته تحصیلی خود قابل اعتماد شده است .

آیا شما واقعا صادقانه حاضر به یاری به آنهایی که قدمهای اول را طی می کنند هستید؟

بله من و همکارانم با کمک سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مرکز حمایت از مخترعان، مبتکران ومحققان بسیجی سپاه ناحیه ازنا ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در حال تاسیس مرکز رشد در زمینه کمک به مخترعان و مبتکران هستیم .

چرا به این رشته علاقمند شدید؟

در نگاه کلی باید گفت که راه پیشرفت بسیاری در تمام مقاطع تحصیلی را دارد.

عوامل موفقیتتان چه بوده و چه هست؟

توکل برخدا ،و سپس داشتن علاقه به علم و پیشرفت در تحصیل.

آیا پیش آمده در حین تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

بله هنگام بروز مشکلات در زندگی

راه رسیدن به موفقیت شما در چیست؟

داشتن اطرافیان ودوستان موفق و پشتکار داشتن در تمام مراحل زندگی

باوری که در شما از همه قوی تر بوده و باعث موفقیتتان شد چیست؟

اینکه باید در زندگی شخصی و اجتماعیم همچنون تمام انسان هایی که همراه سرلوحه زندگیم قرارداده ام موفق شوم.

برنامه شما برای آینده چیست؟

راه یافتن به مقاطع بالا و کمک کردن به دیگران.

به نظر شما یک پژوهشگر چگونه در کارش به حد کمال می رسد ؟

یک پژوهشگر باید بداند که یاباید به اندازه تلاشش آرزو کند و یا به اندازه آرزویش تلاش نماید یعنی در سخت ترین شرایط به بهترین شکل خود را نشان دهد.

چه طرح و نقشه ای برای آینده دارید ؟

یک آزمایشگاه موفق در تربیت و آموزش تاسیس کنم.

موفقیت هایی که در امر پژوهش کسب نموده اید لطف بفرمایید عنوان کنید؟

ثبت چند نمونه ساخت قطعه و سنسور در زمینه برق

دیدگاه شما در خصوص میزان بودجه پژوهش در کشورچیست؟ اختصاصا وضعیت بودجه در حوزه پژوهشی شما تا چه حد جوابگوی نیازهای شما  است؟

در نگاه اول میزان توجه مسئولین بسیار حایز اهمیت است در نگاه بعدی ایجاد مکانی برای کار و فعالیت به دانشجویان تا بتوانند آموزش کافی را ببیند که در جامعه پاسخگو نیاز کار باشند
زیرا در مبحث آموزش در سطح جامعه بسیار ضعیف عمل می شود و درمرحلع بعد بودجه هايي که در امر پژوهش تقسیم می گردد به شکلی باشد که فرد در ثبت ، ساخت و تولید بتواند از آزمایشگاه ها و کارگاه ها تا پایان تحصیل و حتی بعد از تحصیل بصورت رایگان استفاده کند و بادادن اطمینان خاطر به پژوهشگر این امر کامل میشود.

انتهای پیام /